Sprzedaż zdjęć online — jak i gdzie sprzedawać fotografie?

Sprzedaż zdjęć online — jak i gdzie sprzedawać fotografie?

Zainwestowałeś w sprzęt fotograficzny, w swoją wiedzę i umiejętności z zakresu wykonywania zdjęć? Masz sporą kolekcję fotografii i nie wiesz co z nimi zrobić? Potrzebujesz więcej środków finansowych, aby rozwijać swój biznes? Najlepszą opcją dla Ciebie będzie sprzedaż zdjęć online.

W tym artykule przedstawimy Ci ważne informacje z obszaru sprzedaży fotografii w Internecie, a przede wszystkim kto może sprzedawać zdjęcia, gdzie je umieścić oraz o co należy zadbać. Zapraszamy do lektury tekstu.

Kto może sprzedawać fotografie?

Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta – każdy może sprzedawać zdjęcia w Internecie. Natomiast ważnym aspektem będzie zalegalizowanie swojej działalności. Od jakiegoś czasu funkcjonuje opcja niezarejestrowanej działalności gospodarczej. Z tego wyboru mogą skorzystać osoby, które chcą przetestować swoje umiejętności biznesowe, a średniomiesięczne zarobki z działalności nie przekroczą 50% wartości minimalnej pensji w danym roku.

Oprócz tego ustawodawca przygotował różnego rodzaju ulgi na start, takie jak zerowa składka ZUS przez 6 miesięcy od momentu założenia działalności, mały ZUS lub inne przywileje podatkowe na start. Ważne, aby skonsultować się z doradcą podatkowym w zakresie ubezpieczenia ZUS, gdy zostanie wybrana forma nierejestrowanej działalności.

Jak sprzedawać zdjęcia w Internecie?

Przedstawimy Ci dwie najpopularniejsze metody sprzedaży zdjęć w Internecie oraz jakie czynności należy podjąć, aby takie zdjęcie w takiej formie sprzedać.

Własny sklep internetowy

Założenie własnego sklepu internetowego ze sprzedażą zdjęć daje Ci ogromną kontrolę nad całym procesem sprzedażowym oraz reklamowym. Pokazujesz się jako twórca, który może reklamować swoje fotografie oraz mieć wpływ na to, w jaki sposób są sprzedawane i kto je kupuje.

Zobacz też:  Jak pozyskać nowych klientów? 9 sprawdzonych sposobów

Masz pełny dostęp do danych handlowych, wiesz, jakie są trendy, jaka jest twoja grupa docelowa i na podstawie tych danych planujesz kolejne sesje zdjęciowe. Przede wszystkim masz też pełną kontrolę nad ceną zdjęcia i nie dzielisz się prowizją z innymi.

Założenie własnego sklepu internetowego nie jest trudne, ponieważ wiele serwisów oferuje odpowiednie wzory stron wraz z informacjami, jakie powinieneś podać. Czeka Cię jedynie podpięcie systemu płatności oraz określenie regulaminu i możesz zaczynać sprzedaż własnych zdjęć.

Banki zdjęć

Strony z bankami zdjęć (często nazywane zdjęciami stockowymi) to najczęściej odwiedzane strony przez firmy, które chcą ożywić swoją stronę lub prezentacje o ciekawe zdjęcia i ilustracje. Powstało już wiele stron z bankami zdjęć, które oferują możliwość sprzedaży zdjęć.

Wystarczy, że założysz swoje konto, dodasz zdjęcia i dokładnie przeczytasz regulamin. Ten ostatni punkt powinien być dla Ciebie najważniejszy, ponieważ każdy bank zdjęć ustala własne zasady dotyczące sprzedaży zdjęć, ale także sprzedaży licencji na korzystanie ze zdjęcia. W regulaminie znajdziesz również informację dotyczącą prowizji oraz płatności za zdjęcia. Musisz również pamiętać o tym, że ze zdjęć stockowych korzysta specyficzna grupa osób, która poszukuje konkretnych grafik do zilustrowania swojego artykułu lub prezentacji. Często zależy im na dosłownych przekazach, dlatego, jeśli chcą zareklamować środek na katar, to poszukują zdjęcia osoby z wyraźnie zaczerwienionym nosem. A jeśli szukają zilustrowania raju w biurze podróży, to szukają wyrazistych ujęć roślinności połączonej z niebieską wodą.

Drugim elementem, o którym warto powiedzieć, to ogromna konkurencja. To tutaj swoje fotografie publikują osoby z całego świata, dlatego cena wielu zdjęć jest bardzo zaniżona, aby przyciągnąć klientów.

Najlepsze portale do sprzedaży fotografii w Internecie

Platform z bankami zdjęć jest mnóstwo, dlatego też przedstawimy Ci kilka, które wyróżniają się jakością działania i profesjonalizmem, a także dobrą ofertą dla fotografów, którzy chcą sprzedawać swoje zdjęcia.

Zobacz też:  Kluczowe wskaźniki efektywności – czyli KPI w marketingu

Shutterstock

Shutterstock to prawdziwy lider, jeśli chodzi o obsługę klientów oraz miesięczną liczbę transakcji. Konto na tej platformie posiada prawie dwa miliony użytkowników w całego świata. Głównym trendem na tej platformie jak zakup zdjęć o tematyce lokalnej, dlatego główną wskazówką jest to, aby dodawać zdjęcia najbardziej realne, z twojego życia. Kwestie finansowe są tutaj bardzo wyśrubowane, ponieważ otrzymasz około 20-30% prowizji za dodane zdjęcie, dlatego liczy się dość mocno jakość, ale też ilość zdjęć.

Getty Images

Getty Images to kolejna platforma charakteryzująca się dużą liczbą fotografów, klientów. To, co odróżnia tę platformę od poprzedniej platformy to zdecydowanie lepsze rozliczenie finansowe oraz wyższe prowizje za dodanie zdjęć do platformy. Tutaj również liczy się jakość i dosłowność zdjęć, dlatego przed dodaniem zastanów się, czy ta fotografia będzie miała szansę na zakup.

Dreamstime

Baza zdjęć Dreamstime to pierwsza z wymienionych platform, która daje możliwość zamieszczania jakościowych zdjęć zrobionych spartphonem. Zdecydowana większość platform ze zdjęciami stockowymi odrzuca takie fotografie, natomiast tutaj możesz je bez problemu dodać. Zasięg platformy jest dość spory, ponieważ zdjęcia z Dreamstime zasilają Google Adsy. Na licencji jesteś w stanie zarobić około 12 dolarów, natomiast dokładnie przeczytaj regulamin, ponieważ obowiązuje tutaj zakaz publikacji zdjęć na innych portalach.

Warto rozważyć, która platforma będzie dla Ciebie najlepsza. Zapoznaj się z każdą z nich, sprawdź, jakie są najpopularniejsze kategorie oraz jakie zdjęcia publikuje twoja konkurencja. Na podstawie tych danych oraz oferty przygotowanej dla fotografów możesz podjąć racjonalną decyzję o sprzedaży własnych prac.

Co trzeba wiedzieć przy sprzedaży fotografii?

Jeśli chcesz rozpocząć sprzedaż swoich, zdjęć musisz wziąć pod uwagę kilka kluczowych elementów. Po pierwsze zdobądź wiedzę o fotografiach stockowych. Nie każde zdjęcie nadaje się do publikacji w bankach zdjęć. Musisz poznać swoją grupę docelową, ale także konkurencję. Najlepiej sprzedające się zdjęcia to:

Zobacz też:  Jak dodać firmę do Google Maps? Profil firmy w Google

– duża ogólność w interpretacji zdjęcia: fotografia pary w kawiarni ubranej w biznesowe może być zarówno zdjęciem spotkania zespołowego, jak i spotkania biznesowego.

– prostota i przejrzystość: skup się na jednym elemencie głównym, wszystko, co może rozpraszać odbiorcę, należy usunąć.

– postaw na jakość: zdjęcie o odpowiedniej widoczności, jasności jest zawsze w cenie, dlatego postaw na dobry sprzęt, który pomoże Ci w realizacji tego zalecenia.

– wybierz odpowiednią kategorię zdjęcia i słowa kluczowe: pamiętaj o dobrym opisie zdjęcia, ponieważ po tych dwóch wyznacznikach będzie zdjęcie wyszukiwane przez klientów.

Wybierz odpowiednią platformę do sprzedaży zdjęć

Możesz postawić na samodzielną sprzedaż zdjęć, ale wtedy całość procesu sprzedażowego jest po twojej stronie, ale również możesz rozpocząć swoją przygodę ze sprzedażą za pośrednictwem platformy stockowej. Wtedy musisz zadbać o to, aby dokładnie przeczytać umowę lub regulamin. Musisz znać swoje prawa i obowiązki dotyczące współpracy i korzystania z platformy, a także kwestie związane z rozliczeniem twojej pracy.

Planując sprzedaż fotografii w Internecie, musisz przygotować się na ogromną konkurencję ze strony osób z całego świata. Ale nie przerażaj się tym, bo każdy zaczynał od zera. Pamiętaj, że to ty wyznaczasz idealny moment na rozpoczęcie działalności, a systematyczną pracą możesz osiągnąć wiele w tym obszarze.

4.7/5 - (14 votes)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *