Jak pozyskać nowych klientów

Pozyskiwanie nowych klientów – co musisz wiedzieć?

Pozyskanie nowych klientów to zdecydowanie jeden z trudniejszych etapów w każdej firmie. Jest to szczególnie kłopotliwe w przypadkach nowych działalności, gdzie często budżet jest ograniczony. Warto pamiętać jednak, że oprócz płatnych sposobów są również te darmowe. One także są skuteczne, a na dodatek możemy wykonać je sami, bez konieczności zatrudniania nowych pracowników.

Przede wszystkim musisz zdać sobie sprawę z tego, że rynek stale się zmienia. Metody, które dawniej były praktykowane i działały, dzisiaj nie przyniosą nam zamierzonych rezultatów. Przedsiębiorcy, którzy nie śledzą rynku, ponoszą starty z tym związane. Najważniejsze jest obserwowanie konkurencji, szkolenia w kwestii sprzedaży oraz metod pozyskiwania klientów. Konsumenci codziennie dostają dziesiątki nowych ofert, jednak ich ryb życia często nie pozwala im na ich dokładne przeanalizowanie.

W tym artykule przedstawimy Ci 9 porad na to jak pozyskać nowych klientów. Będą to metody płatne jak i darmowe. Tymi metodami nie tylko zwiększysz ruch na stronie, ale także swoje obroty.

Jak pozyskać nowych klientów? – 9 sposobów

Nieważne czy jesteś początkującym przedsiębiorcom czy dyrektorem wielkiej firmy z kilku, a nawet kilkunastoletnim doświadczeniem. To jak to zrobić powinno interesować nas codziennie, nie raz na jakiś czas. Ciągłe zaangażowanie daje o wiele lepsze rezultaty. Powiększanie bazy klientów jest tak samo trudne jak jej zaczynanie.

Opracuj plan nim przejdziesz do działania

Pozyskanie klientów to nie zakup roweru. W naszym przypadku warto jest wszystko dokładnie przemyśleć i przeanalizować. Przedsiębiorcy zawsze powinni mieć w zapasie plan B, a nawet C i być przygotowani na każdą sytuację. Z życia codziennego wiemy jednak, że jest to trudne, dlatego przychodzimy z pomocą.

Zobacz też:  Sprzedaż zdjęć online — jak i gdzie sprzedawać fotografie?

Po pierwsze zastanów się dla kogo sprzedajesz. Inaczej będzie wyglądać sprzedaż w ramach B2B, a inaczej w przypadku osoby prywatnej. Po drugie – czy to co oferujesz można kupić szybko i bez dłuższego zastanowienia, a może zakup ten będzie posiadać długi cykl zakupowy. Po trzecie – czy decyzje o zakupie może podjąć (w przypadku firm) jedna osoba, czy będzie do tego potrzebne większe grono.

Kolejną istotną sprawą jest grupa docelowa, czyli do kogo chcemy z tym trafić. Inaczej będą wyglądać nasze działania w przypadku dużych, poważnych firm, a inaczej w przypadku matek z dziećmi w wieku przedszkolnym. Kolejnym krokiem jest to, gdzie będziesz się reklamować najbardziej – media społecznościowe, a może wpisy sponsorowane na portalach tematycznych.

Zadbaj o swoją stronę internetową

Twoja witryna to w obecnych czasach Twoja wizytówka. Jej wygląd, czcionka to jak wszystko jest opisane, świadczy o Tobie i marce. Zadbaj więc, aby wyglądała jak najlepiej. Powinna być ona przejrzysta z odpowiednim doborem barw – w tym pomoże ci psychologia kolorów, sprawdź, które kojarzą się dobrze.

Wygląd to jednak nie wszystko. Strona powinna się szybko ładować i działać w 100%. Optymalizuj ją i dbaj o jej pozycje. Dzięki temu więcej osób na nią trafi. Dodatkowo upewnij się, że jest ona widoczna na urządzeniach mobilnych, ponieważ to właśnie one generują największy ruch na stronie.

Media społecznościowe

Bycie aktywnym na portalach społecznościowych jest bardzo istotne. To tam zdobywamy nowych, potencjalnych klientów. Dzięki naszym profilom, czy to na Facebooku czy Instagramie, możemy wchodzić z nimi w dyskusje, a to wzbudza zaufanie. Dodatkowo social media to świetny sposób na płatną reklamę.

Bycie aktywnym nie oznacza tylko dodawania regularnie postów, ale także lajkowanie zdjęć naszym klientom, komentowanie postów, wrzucanie relacji i wiele, wiele innych. Dzięki temu możesz pokazać jaka atmosfera panuje u Ciebie w firmie i podzielić się dobrą energią z innymi użytkownikami.

Zobacz też:  Jak zgłosić darowiznę? Formularz zgłoszenia darowizny

Udostępnij kontakt

Oprócz social media, Twoi klienci powinni mieć jeszcze coś do dyspozycji. Załóż specjalny

e-mail, gdzie będą mogli się z Tobą skontaktować. Dobrą opcją jest także telefon służbowy, za który będzie odpowiedzialna jedna osoba lub kilka według wcześniej ustalonego grafiku.

Co ważne, taki kontakt to także newsletter, e-book czy bezpłatny przewodnik po Twojej branży. Takie metody zachęcą Twoich klientów do pozostawienia na stronie swoich danych typu imię, nazwisko i e-mail.

Przyciągaj ich ofertami

Nic tak nie zachęca do zakupu czegoś jak… kupony rabatowe i specjalne okazje. Informuj klientów o nowym kuponie rabatowym i o wszelkich promocjach na Twojej stronie. Zaoferuj nowym kupującym specjalną zniżkę na pierwsze zakupy i od razu dodaj rabat na kolejne.

Jeśli sprzedajesz długotrwałe usługi, rozmyśl opcje kupon + umowa na rok na wykonywane przez Ciebie działania. Oczywiście wszystko za zgodą klienta.

Śledź konkurencję

Uważnie czuwaj nad tym co robi Twoja konkurencja. Patrz, gdzie się pokazuje oraz jakie działania podejmuje w związku z szukaniem nowych klientów. Uważnie analizuj każde podjęte przez nich kroki i modyfikuj je na jeszcze lepsze i bardziej przemyślane. Zastanów się co Ty zrobiłbyś lepiej i wciel swój plan w życie. Pamiętaj, aby nie kopiować niczego 1 w 1. Jest to bardzo słaba zagrywka i świadczy o twoim braku pomysłowości.

Buduj zaufanie

Najlepszym sposobem na zbudowanie zaufania jest danie czegoś od siebie. Jeśli sprzedajesz produkty, zaoferuj swoim potencjalnym klientom próbki. Jeśli sprzedajesz usługi wytłumacz na czym one by polegały i czego mogą się oni spodziewać. Możesz im także to zademonstrować, a kiedy będą zadowoleni z pewnością wrócą po więcej.

Reklamuj się

Reklamowanie, nieważne czy płatne, czy darmowe, jest ważne. Co ciekawe, o wiele lepiej jest zainwestować czas i pieniądze w kilka, a nawet kilkanaście małych reklam niż w jedną dużą. Dlaczego? W tym pierwszym przypadku może zobaczyć je zdecydowanie więcej osób. Dodatkowo każda z tych reklam może poruszać zupełnie inną kwestię.

Zobacz też:  Kluczowe wskaźniki efektywności – czyli KPI w marketingu

Uczestnicz w spotkaniach

Szukaj i chodź na spotkania branżowe w celu zdobycia nowych klientów. Staraj się uczestniczyć tam, gdzie masz pewność, że będzie Twoja grupa docelowa. Nie zapomnij o kontakcie po spotkaniach. Pokaże to Twoje zaparcie jak i zaangażowanie we własną markę.

Jak pozyskać nowych klientów? – podsumowanie

Jak sami widzicie metod jest sporo, a to i tak nie wszystko. Podziel się w komentarzu swoimi sposobami na to jak Ty zdobywasz nowych klientów i czym ich do siebie przyciągasz. Powodzenia!

4.8/5 - (22 votes)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *