Nieopłacone zamówienia – jak sobie z nimi radzić?

Nieopłacone zamówienia w sklepie internetowym

Przy prowadzeniu sklepu internetowego bardzo zależy nam na nowych zamówieniach. Świadczy to o tym, że nasz produkt trafia do innych, a nasza ciężka praca nie poszła na marne. Zdarzają się jednak sytuacje, kiedy w naszym systemie widnieje nowe zamówienie, które nie zostało opłacone lub oczekuję na zapłatę.

Dzieje się tak w dwóch przypadkach. Pierwszy to ten, gdzie klient wybrał jako metodę płatności, klasyczny przelew bankowy, który nie dojdzie na nasze konto od razu. A drugi to ten, gdzie klient przeszedł na stronę płatności online, lecz z pewnych względów zrezygnował.

Na szczęście istnieją sposoby na to, żeby zminimalizować nieopłacone zamówienia do totalnego minimum. W tym artykule przedstawimy Ci 4 najpopularniejsze i najskuteczniejsze patenty na to, żeby każde zamówienie zostało sfinalizowane.

Nieopłacone zamówienia – jak sobie z nimi radzić?

Na to czy klient ostatecznie zdecyduje się na zakup składa się wiele czynników. Przede wszystkim to czy nasze produkty się mu podobają i jaka jest ich cena. Warto jest od czasu do czasu prześledzić wszystko, co mamy dostępne i sprawdzić ich cenę, opis i czy zdjęcia są ładne oraz wyraźne. Nikt z nas nie chciałby kupić kota w worku. To jednak nie wszystko…

Dogodne płatności

Jeśli chcesz, aby Twoi klienci płacili to przede wszystkim zapewnij im dogodne płatności. Zrezygnuj z klasycznego przelewu, a zamiast tego podejmij współpracę z płatnościami internetowymi. Ofert na rynku jest bardzo dużo, więc masz w czym wybierać.

Podczas podejmowania decyzji kieruj się nie tylko ponoszoną prowizją, ale również popularnością dostawcy płatności. Nie wybieraj tych mało znanych i zaufanych, ponieważ klienci nie będą chcieli przez nich płacić.

Zobacz też:  Języki obce podczas rekrutacji - czy warto je znać?

Na tej stronie znajdziesz porównanie najpopularniejszych płatności online.

Czy wygląd ma znaczenie?

Oprócz dobrze dopasowanych opisów i zdjęć do produktów, niezmiernie ważny jest wygląd Twojego sklepu i całej strony. To ona powinna wzbudzać pierwsze zaufanie i chęć do zakupu. Jeśli strona będzie nieprzejrzysta, a kolory źle dobrane potencjalni klienci automatycznie z niej wyjdą.

Zadbaj o to, żeby korzystanie z niej było łatwe, przyjemne, a co najważniejsze szybkie.

Wyślij e-mail

Jeśli w systemie ponownie zobaczysz nieopłacone zamówienie, skorzystaj z tego, że klient, aby zamówić musi podać swój adres e-mail. Wygeneruj jedną wiadomość, która będzie przypominać im o płatności lub prosić o wysłanie jej potwierdzenia. W ten sposób będziesz wiedzieć czy ktoś całkowicie zrezygnował z zakupu czy jeszcze się waha.

Przykład wiadomości:

Dzień dobry, piszę do Pani/Pana w sprawie zamówienia o numerze X w naszym sklepie Y.pl. Według naszego systemu Pani/Pana zamówienie nie zostało jeszcze opłacone. Jeśli ta czynność została wykonana bardzo prosimy o wysłanie nam zrzutu ekranu potwierdzenia płatności. Dzięki temu będziemy mogli szybciej rozpocząć jego realizację.

Dziękujemy za współpracę i życzymy miłego dnia.

Zoptymalizuj swój sklep

Mamy XXI wiek. Jeśli Twój sklep nie działa na urządzeniach mobilnych, takich jak telefon czy tablet nic dziwnego, że masz nieopłacone zamówienia. W obecnych czasach zdecydowana większość osób korzysta właśnie ze smartfonów. To za jego pomocą składają jak i opłacają wszystkie zamówienia internetowe. Natychmiast popraw ten błąd. Dzięki temu zdobędziesz nie tylko nowe, opłacone zamówienia, ale także ruch na sklepie.

4.6/5 - (15 votes)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *