Jak zdobyć obserwujących na Instagramie w 2023 roku? 6 sposobów
Instagram jest obecnie jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Zdobycie wielu obserwujących na tej platformie może znacząco ułatwić prowadzenie biznesu czy też pomóc w nawiązaniu współpracy ze znanymi markami. To z kolei może przełożyć się na wyższe zarobki. Sprawdź, jak zwiększyć liczbę obserwujących twój profil na Instagramie w 2023 roku.
Kim są obserwujący na Instagramie?
Obserwujący na Instagramie to profile osób, które zdecydowały się śledzić publikowane przez Ciebie treści. Mogą być to znajomi, krewni, influencerzy, firmy czy też całkowicie obce osoby, które są zainteresowane tym, co udostępniasz na swoim profilu. Takie konta mogą otrzymywać powiadomienia i aktualizacje dotyczące Twoich postów.
Dlaczego obserwujący na Instagramie są ważni?
Obserwujący na Instagramie mają ogromne znaczenie dla rozwoju Twojego konta. Im jest ich więcej, tym większa szansa na zwiększenie zasięgu i popularności Twojego profilu. Dodatkowo obserwujący mogą stać się lojalnymi klientami, a poprzez udostępnianie Twoich treści mogą ułatwić Ci dotarcie do innych osób i zwiększenie świadomości marki. Zbudowanie dużej społeczności wokół profilu na Instagramie może zatem okazać się kamieniem milowym dla Twojego biznesu. Liczba obserwujących jest też jednym ze wskaźników skuteczności działań marketingowych.
6 sposobów na zdobycie obserwujących na Instagramie w 2023 roku
Chcesz zwiększyć swój zasięg na Instagramie i zdobyć więcej obserwujących w 2023 roku? Doskonale trafiłeś! W naszym najnowszym artykule przedstawiamy 6 sprawdzonych i aktualnych sposobów na osiągnięcie tego celu. Dowiedz się, jak wyróżnić się na tle konkurencji, zaangażować swoją społeczność i przekształcić świeżo upieczone obserwacje w lojalnych fanów. Odkryj nasze sekrety i pozwól, aby Twój profil na Instagramie wzrósł w siłę! Czytaj dalej, aby poznać nasze strategie, które pomogą Ci zyskać ogromną popularność w krótkim czasie.
Profesjonalne podejście do tworzenia konta
W 2023 roku profesjonalne podejście do tworzenia konta na Instagramie ma ogromny wpływ na liczbę obserwujących. Przede wszystkim dobrze przemyśl wybór nazwy użytkownika, a także zadbaj o atrakcyjne zdjęcie profilowe lub postaw na logo marki.
Postaraj się również w pełni wykorzystać sekcję biografii – BIO, w której warto przekazać najważniejsze informacje o sobie lub swojej firmie. Dobrym pomysłem jest też dodanie odnośników do strony internetowej i kont w innych serwisach społecznościowych. Nazwa, zdjęcie profilowe i biografia powinny być spójne i odzwierciedlać Twoją markę lub osobowość.
Tej samej zasady należy trzymać się w przypadku stylu zdjęć, filmików, relacji i opisów. Ponadto warto zadbać o wysoką jakość publikowanych treści. Obecnie użytkownicy Instagrama zdecydowanie preferują profile, na których pojawiają się np. zdjęcia w wysokiej rozdzielczości, angażujące teksty bez rażących błędów czy też nieporuszone nagrania wideo.
Regularność w publikowaniu treści
Algorytmy Instagrama zdecydowanie preferują profile, na których regularnie pojawiają się nowe treści. Systematyczność w udostępnianiu różnego rodzaju materiałów może znacząco przyczynić się do zwiększenia widoczności w serwisie. Z tego powodu warto zadbać o częste wstawanie postów, rolek i relacji.
Strzałem w dziesiątkę może okazać się korzystanie z harmonogramu i opcji planowania publikacji treści. Ponadto regularna aktywność na Instagramie pomaga w budowaniu społeczności, a także rozwoju marki osobistej lub biznesowej. Nowe treści są też świetną okazją do nawiązania bliższej więzi z obserwującymi i potencjalnymi nowymi fanami np. poprzez odpowiadanie na komentarze i wiadomości.
Co więcej, osoby odwiedzające profil są bardziej chętne zaobserwować go, jeśli treści są dodawane często i regularnie. Zaleca się publikowanie co najmniej jednego postu dziennie. Sporą zachętą do śledzenia konta są też akcje organizowane zawsze w konkretnym dniu tygodnia np. quizy, transmisje na żywo czy też konkursy.
Dobór odpowiednich hasztagów i tagów
Wielu użytkowników Instagrama obserwuje nie tylko konkretne profile, ale także hasztagi związane z interesującymi ich tematami. Poprzez zastosowanie odpowiednich hasztagów można zatem stać się widocznym dla zupełnie nowej grupy odbiorców bądź zwiększyć szansę na wyświetlanie publikowanych treści obecnym obserwującym.
Do postów warto zatem dodawać znaczniki, które cieszą się sporą popularnością w serwisie w konkretnej dziedzinie. W przypadku konta o podróżach mogą to być np. nazwy odwiedzanych krajów, miast i atrakcji turystycznych. W takim przypadku można dodatkowo wstawić hasztagi nawiązujące do pory roku lub narodowości np. #polskalatem czy też #polkawnorwegii.
Dobrym pomysłem jest też stworzenie spersonalizowanego hasztagu z nazwą konta. Ponadto warto sięgać po odpowiednie tagi. W pozyskaniu nowych obserwujących mogą pomóc np. geotagi, czyli znaczniki lokalizacji. Dodatkowo strzałem w dziesiątkę jest oznaczanie w treściach innych profili o podobnej tematyce, zwłaszcza jeśli mogą pochwalić się dużą liczbą obserwujących. Taki zabieg może sprawić, że inna osoba również wspomni o Tobie w swoich postach lub relacjach.
Aktywność na innych profilach
Świetnym sposobem na pozyskanie nowych obserwujących jest szukanie ich na innych profilach. Może to być czasochłonne zajęcie, ale wyróżnia się dość dużą skutecznością.
Udzielanie się pod postami twórców czy też lajkowanie postów i komentarzy na innych profilach bez wątpienia mogą pomóc w zostaniu dostrzeżonym przez potencjalnych obserwujących. Na taką aktywność warto zdecydować się zwłaszcza w przypadku kont, które są zorientowane na podobną grupę docelową i mogą pochwalić się dość dużą liczbą obserwujących.
To jednak nie wszystko. Instagram premiuje profile osób, które są aktywnymi użytkownikami serwisu. Częste i aktywne korzystanie z platformy może zwiększyć Twoje zasięgi, co z kolei może przyczynić się do wzrostu liczby obserwujących. Można też zdecydować się na współpracę z innymi osobami, czyli np. wzajemne polecenie swoich profili czy też wspólne transmisje na żywo lub inne projekty.
Prowadzenie płatnych kampanii reklamowych
W tym przypadku konieczne jest zainwestowanie pieniędzy. Niekiedy jednak nawet już kilkanaście bądź kilkadziesiąt złotych miesięcznie może przyczynić się do znacznego wzrostu liczby obserwujących na Instagramie.
Jeśli celem jest powiększenie grona odbiorców, to podczas tworzenia płatnej kampanii reklamowej warto zdecydować się właśnie na taki cel reklamy. W ten sposób sponsorowane posty na pewno będą wyświetlane z przyciskiem zachęcającym do obserwowania profilu. Dzięki reklamom Twoje treści mogą zobaczyć miliony użytkowników, choć oczywiście ostateczny rozmiar grupy odbiorców w dużej mierze zależy od ilości wydanych pieniędzy. Na dodatek Instagram zapewnia bardzo precyzyjne targetowanie i pomaga w dotarciu do osób, które rzeczywiście mogą być zainteresowane Twoim profilem.
Podczas tworzenia kampanii można określić m.in. dane demograficzne, lokalizację, zainteresowania i inne szczegóły dotyczące docelowej grupy odbiorców. Ponadto Instagram daje dostęp do wysokiej jakości narzędzi analitycznych dla płatnych reklam.
Śledzenie trendów na Instagramie
Śledzenie trendów na Instagramie jest kluczowe dla zdobywania większej liczby obserwujących. Zdecydowanie warto być na bieżąco z popularnymi hasztagami, tematami i akcjami. Użycie ich w swoich postach z pewnością pomoże w zwiększeniu widoczności i dotarciu do nowych odbiorców.
Ważny może być też rodzaj publikowanych treści. Od dłuższego czasu Instagram premiuje twórców, którzy zamieszczają na swoich profilach rolki – Instagram reels, czyli krótkie, kilkudziesięciosekundowe filmiki w pionowym formacie. Co więcej, materiały wideo cieszą się większą popularnością niż zdjęcia i grafiki. Bez wątpienia warto uwzględnić ten trend podczas tworzenia treści. Jednocześnie należy pamiętać o zachowaniu tożsamości marki.
Jeśli profil jest znany z ciekawych, angażujących grafik z tekstem, to oczywiście wcale nie trzeba z nich rezygnować. Niektóre zmiany w sposobie prowadzenia profilu mogą bowiem zniechęcić wiernych fanów do dalszego obserwowania konta. Co ciekawe, trendy na Instagramie dotyczą też takich kwestii jak np. częstotliwość korzystania z serwisu, regularność dodawania materiałów czy też interaktywność treści.
Jak sprawdzić kto obserwuje nasze konto na Instagramie?
Sprawdzenie obserwujących na Instagramie jest naprawdę proste. Wystarczy wejść na swój profil i kliknąć zakładkę z obserwującymi, a następnie przejrzeć listę fanów bądź wyszukać konkretny profil.
W lepszym poznaniu obserwujących mogą natomiast pomóc statystyki Instagrama. Z dostępnych danych możesz się dowiedzieć, kim są Twoi followersi. Informacje o ich płci, miejscu zamieszkania i kategorii wiekowej pozwalają ustalić grupę docelową, czyli potencjalnych nowych obserwujących, fanów czy też klientów. To z kolei znacząco ułatwia tworzenie skutecznych kampanii reklamowych i angażujących treści.
W zakładce ze statystykami możesz też znaleźć informacje dotyczące tego, ilu obserwujących przybyło bądź ubyło danego dnia. Ponadto Instagram daje wgląd w takie dane jak np. liczba osób, które nie obserwują Twojego profilu, a do których dotarły opublikowane przez Ciebie treści. Co ciekawe, obecnie można również skorzystać z różnego rodzaju aplikacji i zewnętrznych narzędzi, które służą do analizy obserwujących.