TikTok wprowadza płatne filmy. Ile zapłacimy za wideo?

TikTok wprowadza płatne filmy. Ile zapłacimy za wideo?

TikTok to aplikacja, która kilka lat temu zawładnęła światem mediów społecznościowych. Posiada obecnie ponad miliard zarejestrowanych użytkowników na świecie, a w Polsce jest ich ponad 13 milionów. Aplikacja TikTok mocno się rozwijała i nadal się rozwija, oferując twórcom i odbiorcom nowe możliwości, natomiast nie uchroniło jej to przed stagnacją. Odbiorcy oczekują czegoś więcej, dlatego twórcy aplikacji chcą premiować jakościowe nagrania.

Czym jest aplikacja TikTok?

TikTok to aplikacja społecznościowa, która umożliwia twórcą internetowym na publikację krótkich filmików. TikTok z perspektywy odbiorcy działa na zasadzie szybkiej gratyfikacji. Chcemy oglądać coraz więcej filmików w coraz krótszym czasie. Niestety, część twórców zaczęła publikować treści częściej, nawet kilka razy dziennie, ale o niskiej jakości. Na początku była to strategia szybkiego pozyskiwania nowych odbiorców, natomiast obecnie liczy się jakość i treść przekazu w filmikach. W momencie, kiedy twórcy TikToka zobaczyli, że zwiększa się liczba niejakościowych treści i zmniejsza się zaangażowanie odbiorców, podjęli decyzję o wprowadzeniu kluczowych zmian w aplikacji w kilku wybranych krajach.

Wypłata za jakościowe treści

Każdy twórca internetowy zakłada swoje konto z docelowym pomysłem na rozwój biznesu. Oczywiście, nie od razu można liczyć na współprace z wielkimi markami, ale systematyczność publikacji i jej kreatywność ma w tym przypadku znaczenie. Zanim jednak twórca dotrze do momentu, kiedy zasięgi są wystarczające, musi wykonywać swoją pracę za darmo. Docieranie do grupy odbiorców, z wartościowymi treściami może być trudne, ponieważ każdego dnia jesteśmy zalewani masą treści.

Natomiast twórcy TikToka postawili sobie cel „jakość ponad ilość”! We Francji oraz w Brazylii testowane są rozwiązania, mające na celu realizację tego zadania. Osiągając odpowiednie zaangażowanie odbiorców, twórca internetowy może otrzymać wynagrodzenie. Dodane filmy muszą być jakości premium oraz mają budować zaangażowanie odbiorców. Za osiągnięcie pewnego celu, Influencer może otrzymać wynagrodzenie. Jest to bardzo pozytywne rozwiązanie, ponieważ motywuje twórców na TikToku do bardziej racjonalnych publikacji, które doprowadzą go do pewnego celu finansowe.

Zobacz też:  Jak używać Instagrama żeby być popularnym?

Opłata za oglądanie filmów na TikToku

O ile pierwsza zmiana jest bardzo pozytywna, bo z jednej strony mobilizuje do większego wysiłku twórców internetowych, to druga jest już mniej przyjemna. Tak jak możesz się domyślić, firma ByteDance, czyli właściciel TikToka nie jest organizacją dobroczynną i musi posiadać źródło przychodu, skoro chce ponosić wydatki. I takim źródłem finansowania nowego pomysłu są właśnie odbiorcy. Jeśli projekt prowadzony we Francji i Brazylii zakończy się sukcesem, to możemy się spodziewać opłat za oglądanie niektórych filmów na TikToku.

Dodawane treści będą podzielone na dwie grupy, czyli premium z płatnymi filmami oraz tradycyjną, taką, jaką znamy do tej pory. Opłata za obejrzenie filmu premium będzie wynosiła 1 dolara, czyli około 4,5 zł, oczywiście cena końcowa może być różna ze względu na kursy walut. Reakcja odbiorców na opłaty może być różna, z jednej strony chcemy wspierać influencerów, którzy publikują jakościowe treści, ale z drugiej strony możemy nie poznać ciekawego twórcy przez obawę o płatności. Samodzielnie możesz się zastanowić, czy jesteś w stanie opłacać obejrzenie filmiku swojego ulubionego twórcy?

Testowanie nowych rozwiązań, ale też motywatorów do pobudzenia stwórców i odbiorców to główne zadanie nie tylko właścicieli TikToka, ale wszystkich aplikacji społecznościowych. Wszyscy jesteśmy przesyceni liczbą publikowanych treści, dlatego dążenie do zwiększonej jakości treści ponad ich ilość wydaje się rozsądnym rozwiązaniem. Natomiast, opłaty za oglądanie filmików na TikToku może być trudne do przełknięcia, zwłaszcza w czasach, kiedy celem wielu osób jest oszczędzanie i rezygnacja z przyjemności.

4.7/5 - (9 votes)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *