Jak sprzedawać przez social media

Social selling – czyli jak sprzedawać przez media społecznościowe?

Prowadząc sklep internetowy niezwykle ważny jest kontakt z klientem. Powinniśmy angażować ich ciekawymi postami jak i zdjęciami swoich produktów. Osoby, które w swojej branży prężnie działają już jakiś czas wiedzą, że wcale nie jest to takie łatwe. Ogromna konkurencja oraz często brak czasu na portale społecznościowe sprawiają, że zapominamy o tej ważnej części.

Dobry produkt oraz pięknie zaprojektowana strona internetowa to nie wszystko. Potrzebny jest również pomysł na reklamę i rozbudowaną sprzedaż. W obu tych przypadkach z pomocą przychodzą nam social media. Nikogo nie powinno to dziwić. W końcu portale te stały się naszą codziennością i wielu z nas właśnie z nimi spędza swój czas wolny.

W tym artykule dowiesz się co to jest social selling, dlaczego jest tak ważny oraz jak wykorzystać go w praktyce. A to wszystko na trzech przykładach.

Co to jest social selling i dlaczego warto z niego korzystać?

Social selling to budowanie relacji z obecnymi jak i potencjalnymi klientami, właśnie za pomocą mediów społecznościowych. Przebiega to na zasadzie określonego, w naszej firmie, procesu sprzedażowego.

Dlaczego warto wdrążyć social selling w swojej firmie?

  • W portalach społecznościowych możemy połączyć swoją stronę internetową właśnie z nimi. Dzięki temu ułatwimy naszym klientom bezpośredni kontakt z naszymi pracownikami oraz sprzedaż. Nie będą oni musieli na własną rękę szukać naszego sklepu, wystarczy, że klikną w link.
  • Klienci lubią sprawdzać co dzieje się w danej marce, a mogą się tego dowiedzieć właśnie dzięki social media. Jest to idealna okazja do generowania ruchu na stronie.
  • Social selling to także okazja do budowania trwałych relacji z odbiorcami. Dzięki postom czy relacjom możemy informować ich o nowościach oraz kuponach rabatowych.
  • Social shopping, czyli podejmowanie decyzji, przez klientów, o zakupie na podstawie opinii społeczności internetowej.
Zobacz też:  Jak radzić sobie z trudnym klientem? 6 skutecznych porad

Jak sprzedawać przez media społecznościowe? – Facebook

Na Facebooku możesz założyć własny sklep. Występuje on w formie dodatkowej zakładki, którą widać po wejściu w dany profil. Co ciekawe, możesz tu dodać produkty wraz z opisem, cenami i wymiarami zupełnie jak w tradycyjnym sklepie internetowym. Jak to zrobić?

  1. Wejdź w dany profil, a następnie jego ustawienia. Kolejnym krokiem jest wejście w szablony i karty, gdzie będziemy mieć możliwość dodania nowej karty. Po tej czynności pojawi Ci się okienko pup-up, gdzie musisz wybrać „sklep”. Od teraz na Twoim profilu pojawiła się nowa zakładka.
  2. Wejdź w nią i zaakceptuj regulamin oraz warunki korzystania.
  3. Wybierz jedną z dwóch opcji sposobu na to jak mają odbywać się zakupy – poprzez prywatną wiadomość lub faktyczny link do Twojego sklepu.
  4. Dodaj produkty.

Aby dodatkowo ułatwić jak i umilić zakupy Twoim klientom możesz oznaczyć produkty w zdjęciu w tle lub podpiąć je do postu.

Jak sprzedawać przez media społecznościowe? – Instagram

Kolejnym bardzo popularnym serwisem jest Instagram. Ma on ogromny potencjał, ponieważ polega on na wrzucaniu zdjęć i relacji. A przecież nic tak nie odda faktycznego stanu produktu jak właśnie zdjęcia. Podczas wrzucania nowego postu warto jest je oznaczyć i dodać hasztagi. Dzięki temu trafimy do większej ilości użytkowników.

To jak założyć sklep na Instagramie, najlepiej wytłumaczy sam Instagram:

Jak sprzedawać przez Instagrama

Pamiętaj! Żeby założyć sklep na Instagramie musisz posiadać konto firmowe. Weryfikacja konta może potrwać nawet tydzień, dlatego uzbrój się w cierpliwość.

Jak sprzedawać przez media społecznościowe? – Pinterest

Pinterest to jeden z najbardziej inspirujących portali społecznościowych. Główną rolę odgrywają tutaj obrazy, dlatego jest to kolejne, świetne rozwiązanie w dziedzinie social selling-u. Wszystkie informacje znajdziesz tutaj.

Jak wynika z powyższego artykułu media społecznościowe to nie tylko komunikatory do pisania ze znajomymi czy wrzucanie zdjęć z wakacji, ale także świetne metody na reklamę i sprzedaż.

4.6/5 - (10 votes)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *