Nieopłacone zamówienia w sklepie internetowym
Przy prowadzeniu sklepu internetowego bardzo zależy nam na nowych zamówieniach. Świadczy to o tym, że nasz produkt trafia do innych, a nasza ciężka praca nie poszła na marne. Zdarzają się jednak sytuacje, kiedy w naszym systemie widnieje nowe zamówienie, które nie zostało opłacone lub oczekuję na zapłatę.
Dzieje się tak w dwóch przypadkach. Pierwszy to ten, gdzie klient wybrał jako metodę płatności, klasyczny przelew bankowy, który nie dojdzie na nasze konto od razu. A drugi to ten, gdzie klient przeszedł na stronę płatności online, lecz z pewnych względów zrezygnował.
Na szczęście istnieją sposoby na to, żeby zminimalizować nieopłacone zamówienia do totalnego minimum. W tym artykule przedstawimy Ci 4 najpopularniejsze i najskuteczniejsze patenty na to, żeby każde zamówienie zostało sfinalizowane.
Nieopłacone zamówienia – jak sobie z nimi radzić?
Na to czy klient ostatecznie zdecyduje się na zakup składa się wiele czynników. Przede wszystkim to czy nasze produkty się mu podobają i jaka jest ich cena. Warto jest od czasu do czasu prześledzić wszystko, co mamy dostępne i sprawdzić ich cenę, opis i czy zdjęcia są ładne oraz wyraźne. Nikt z nas nie chciałby kupić kota w worku. To jednak nie wszystko…
Dogodne płatności
Jeśli chcesz, aby Twoi klienci płacili to przede wszystkim zapewnij im dogodne płatności. Zrezygnuj z klasycznego przelewu, a zamiast tego podejmij współpracę z płatnościami internetowymi. Ofert na rynku jest bardzo dużo, więc masz w czym wybierać.
Podczas podejmowania decyzji kieruj się nie tylko ponoszoną prowizją, ale również popularnością dostawcy płatności. Nie wybieraj tych mało znanych i zaufanych, ponieważ klienci nie będą chcieli przez nich płacić.
Na tej stronie znajdziesz porównanie najpopularniejszych płatności online.
Czy wygląd ma znaczenie?
Oprócz dobrze dopasowanych opisów i zdjęć do produktów, niezmiernie ważny jest wygląd Twojego sklepu i całej strony. To ona powinna wzbudzać pierwsze zaufanie i chęć do zakupu. Jeśli strona będzie nieprzejrzysta, a kolory źle dobrane potencjalni klienci automatycznie z niej wyjdą.
Zadbaj o to, żeby korzystanie z niej było łatwe, przyjemne, a co najważniejsze szybkie.
Wyślij e-mail
Jeśli w systemie ponownie zobaczysz nieopłacone zamówienie, skorzystaj z tego, że klient, aby zamówić musi podać swój adres e-mail. Wygeneruj jedną wiadomość, która będzie przypominać im o płatności lub prosić o wysłanie jej potwierdzenia. W ten sposób będziesz wiedzieć czy ktoś całkowicie zrezygnował z zakupu czy jeszcze się waha.
Przykład wiadomości:
Dzień dobry, piszę do Pani/Pana w sprawie zamówienia o numerze X w naszym sklepie Y.pl. Według naszego systemu Pani/Pana zamówienie nie zostało jeszcze opłacone. Jeśli ta czynność została wykonana bardzo prosimy o wysłanie nam zrzutu ekranu potwierdzenia płatności. Dzięki temu będziemy mogli szybciej rozpocząć jego realizację.
Dziękujemy za współpracę i życzymy miłego dnia.
Zoptymalizuj swój sklep
Mamy XXI wiek. Jeśli Twój sklep nie działa na urządzeniach mobilnych, takich jak telefon czy tablet nic dziwnego, że masz nieopłacone zamówienia. W obecnych czasach zdecydowana większość osób korzysta właśnie ze smartfonów. To za jego pomocą składają jak i opłacają wszystkie zamówienia internetowe. Natychmiast popraw ten błąd. Dzięki temu zdobędziesz nie tylko nowe, opłacone zamówienia, ale także ruch na sklepie.