Jak wypromować Instagrama? – 6 skutecznych sposobów
Media społecznościowe zmieniły całkowicie obraz tego jak możemy pracować na swój własny rachunek. Coraz częściej słyszymy, że młode osoby, chcą zostać influencerami na Instagramie, bo tylko tak mogą zdobyć duże pieniądze. Czy łatwo jest wypromować swoje konto na Instagramie, kiedy konkurencja jest ogromna?
Na Instagramie działa miliony użytkowników, dlatego warto przygotować się na długą drogę do osiągnięcia upragnionego celu. Jak więc wypromować swoje konto na Instagramie? Jakie są metody promocji? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w poniższym artykule bez względu na to, czy prowadzisz konto firmowe, czy indywidualne.
Dlaczego warto się promować na Instagramie?
Instagram to doskonała platforma do szerzenia pozytywnych i wartościowych treści, które mogą dotrzeć do wielu różnych grup docelowych. Możesz dotrzeć do tych osób jedynie poprzez aktywne i systematyczne działanie, jakie dzieją się na twoim koncie, oraz pod postami. Jeśli twoja grupa się powiększa, to oznacza, że treści, które publikujesz są wartościowe, a algorytm Instagrama zaczyna pokazywać twoje konto w propozycjach do obserwowania.
Promowanie swojego konta powinno być jednym z pierwszych elementów twojej strategii działania, ponieważ tylko wtedy twoje konto może się rozwijać, ale ty również możesz się rozwijać. Możesz nawiązywać współprace barterowe, komercyjne, a także możesz organizować kampanie reklamowe, które są wartościowe. Wysoko promowane konto oznacza dla Ciebie wzrost zarobków, a jeśli chcesz profesjonalnie zająć się Instagramem, to statystyki powinny by dla Ciebie niezwykle istotne.
Jakie są najlepsze metody promocji na Instagramie?
Pewnie zastanawiasz się co możesz zrobić, aby twoje treści zaczęły docierać do jak największej grupy odbiorców? Poniżej przedstawimy Ci kilka sprawdzonych metod, które możesz zamieścić w swojej strategii działania
Plan działania
Mówią, że plan to 90% sukcesu, a 10% to jego realizacja. Dlatego rozpoczynając przygodę z Instagramem musi mieć jasno określony cel oraz kroki, które musisz podjąć, aby go zrealizować.
Zaplanuj swój długoterminowy plan, określ cele na dany rok oraz dokładny plan na pierwszy kwartał działania. Na początku nie działaj „ad hoc”, bo czasami wena nie przyjdzie, a brak systematyczności w publikacjach może spowodować odpływ obserwatorów.
Systematyczne działanie
Regularność w dodawaniu treści powinna być dla Ciebie bardzo istotna. Może to wymagać dużo pracy i poświęcenia, ale na początku musisz się na pewne wyrzeczenia przygotować. Jeśli masz plan, to regularne dodawanie postów i rolek nie powinno stanowić dla Ciebie trudności. Oczywiście, musisz również reagować na to, co dzieje się w social mediach, dlatego w planie zostaw sobie część na real time marketing.
Pamiętaj, że możesz skorzystać z narzędzi, które planują publikację twoich postów. Wystarczy, że wykupisz podstawowy dostęp do narzędzi, dodać grafikę i treść postu oraz zaplanować ich publikację, a system zrobi publikację za Ciebie. Dzięki tym narzędziom możesz zaplanować posty nawet na cały miesiąc z dużym wyprzedzeniem.
Ciekawe posty z odpowiednimi hasztagami
Ciekawe lub prowokujące do myślenia posty z dobrym opisem oraz hasztagami mogą zwiększać twoje zasięgi. Wiele osób ma obawę przed takimi publikacjami, dlatego warto być pewnym i dobrze poczuć się z tą publikacją. Często może być to odpowiedź na inny post lub komentarz do obecnej sytuacji, ale jeśli zrobi się pod tym poste, spory ruch, to możesz oczekiwać, że algorytm Instagrama zacznie Cię promować.
Pierwszym ważnym elementem będzie zdjęcie lub grafika, które powinno być wyraźne i jakościowe. Możesz skorzystać z wielu filtrów dostępnych na Instagramie, aby jeszcze bardziej uwidocznić twoje zdjęcie.
Drugim elementem są hasztagi, które powinny stanowić jedno z najważniejszych elementów publikacji, ponieważ wiele osób obserwuje hashtagi lub poszukuje inspiracji poprzez te słowa klucze. Przed publikacją, musisz odrobić zadanie i sprawdzić, jakie hasztagi są najpopularniejsze w twoim kręgu tematycznym.
Trzecim elementem będzie opis zdjęcia, które powinno zawierać tzw. „call to action” dla obserwatorów. Może być to pytanie do obserwatorów albo prowokujące stwierdzenie, które zachęca do dalszej dyskusji pod postem.
Aktywność pod postem
Zaangażowani obserwatorzy, którzy obserwują twoje konto, ale również zostawiają polubienia i komentarze pod postami to ogromną wartość, o którą musisz dbać. Monitoruj jakie posty lub aktywności przynoszą Ci największy rezultat, lub powodują to, że obserwator chce się zatrzymać na dłużej i zostawić swój ślad pod postem.
Do tego posłużą Ci statystyki postów, które są dostępne na profesjonalnym koncie na Instagramie. Porównuj i testuj treści, jakie publikujesz na podstawie danych liczbowych, a nie twoją intuicję, bo wyniki postów mogą Cię zaskoczyć. Jeśli zaczniesz zauważać pewien trend w swoich publikacjach, to koniecznie wykorzystaj to w kolejnych postach.
Współpraca z innymi influencerami
Jeśli twoje konto osiągnęło już większy pułap obserwatorów i daje Ci już to możliwość na podejmowanie nawet niewielkich współprac z innymi Użytkownikami Instagrama. Jest to ciekawy model opowiedzenia obserwatorom o innych ciekawych kontach.
Jednym z najczęściej podejmowanych akcji wspólnych jest transmisja live na Instagramie. Współpraca może być podjęta z osobą, która prowadzi podobne konto do twojego, ale nie tylko. Możesz rozpocząć współpracę z osobą z zupełnie innej branży. Wystarczy ciekawy temat, abyście mogli nawzajem zainteresować swoich obserwujących. Takie działania stają się coraz bardziej popularne, ponieważ Instagram zaczyna mocno promować transmisje na żywo. Pewnie możesz zauważyć, że gdy ktoś, kogo obserwujesz prowadzi live to od razu jest to widoczne na pierwszym miejscu w rolkach oraz na stronie głównej.
Zakup obserwatorów oraz polubień
Ostatnim elementem twoje działania, które może pomóc wypromować twoje konto na Instagramie jest możliwość zakupu obserwatorów lub polubień. Wraz z rozwojem Instagrama powstało wiele firm, które umożliwiają zakup tych aktywności, które są wygodne. Natomiast należy podjeść do tego z głową, ale także nie może być to jedyne działanie, które ma na celu wypromowanie twojego konta.
Dokonując zakupu obserwatorów, musisz mieć na uwadze to, że mogą to nie być osoby aktywne, które będą angażowały się w twoje treści. Będą jedynie powiększały twoją liczbę pod nazwą obserwatorzy.
To samo tyczy się polubień pod postami, które możesz zakupić, aby zwiększyć swoje zasięgi. Musisz dokonywać zakupu z głową, aby algorytm nie wykrył nienaturalnego działania na twoim koncie, zaczynaj od małych liczb lub zakup możliwość systematycznego dodawania obserwatorów, lub polubień.
Podsumowanie
Wypromowanie konta na Instagramie musi stanowić jeden z podstawowych elementów strategii twojego działania. W tym artykule zostało Ci przedstawione elementy, które powinny znaleźć się na twojej liście do zrobienia.
Najważniejsze jest to, aby większość swoich aktywności przeznaczyć na działania organiczne, czyli takie, które możesz osiągnąć samodzielnie poprzez swoją aktywność. Pozostała część możesz zostać przeznaczona na zakup obserwatorów i polubień pod postami, które w jakiś sposób mogą Ci pomóc, jeśli zasięgi zaczęły Ci spadać.